Mohammad Ali Khodaparast

CEO at HiU Company

Mohammad Ali Khodaparast

CEO at HiU Company

بهتر از گل

دلبر ماه پیکر خود را

دیدم اندر چمن که گل می چید

خار گل، دست آن پری رخ را

کرد مجروح و او همی خندید

گفتمش خنده چیست؟ با من گفت:

گل به از خود نمی تواند دید

شجاع

حیف،

می دانم که دیگر،

بر نمی داری از آن خواب گران، سر،

تا ببینی

خورد سال سالخورد خویش را

کاین زمان، چندان شجاعت یافته ست،

تا بگوید:

- «راست می گفتی، پدر» ...!

ضرب المثل مؤثّر

رئیس یک کارخانه خواست ابتکاری کند که کارمندها بهتر کار کنند. یک روز، روی میزها، روی در و دیوار و خلاصه تمام نقاط کارخانه کاغذی چسباند که روی آن نوشته بود: «کار امروز را به فردا میفکن.»

از همان روز تمام کارمندها تقاضای اضافه حقوق کردند، تمام کارگرها دست به اعتصاب زدند، و صندوقدار نیز با پول های صندوق ناپدید شد. 

سلام های بی پاسخ

... بله. حتماً شما هم تجربه کرده اید. وقتی گره در کارشان افتاده است، به سراغتان می آیند. قربان صدقه تان می روند و دریغ ندارند که به سرتان قسم بخورند...

و این که: بله ... گره به دست باکفایت شما بازشدنی است و لاغیر... تردید نکنید.

... بله. به محض این که حس کنند معضلشان حل شده و مراسم شیرین گره گشایی قطعی و به فرجام نیک خود نزدیک است، دیگر حتی سلامتان را پاسخی نمی دهند.

... بله. حتماً شما هم خوش استقبال بودن و بد بدرقه کردن را تجربه کرده اید!

مشرق خیال

... من روز خویش را

با آفتاب روی تو،

کز مشرق خیال دمیده ست

آغاز می کنم.

من با تو می نویسم و می خوانم

من با تو راه می روم و حرف می زنم

وز شوق این محال:

- که دستم به دست توست! -

من، جای راه رفتن،

پرواز می کنم!

آن لحظه ها که مات

در انزوای خویش

یا در میان جمع

خاموش می نشینم:

موسیقی نگاه تو را گوش می کنم.

گاهی میان مردم، در ازدحام شهر

غیر از تو، هر چه هست فراموش می کنم ...